Heippati kaikki rakkaat kanssakutojat..!! On kyselty lahjoitusjutuista, mihin voisi lahjoittaa "ylimääräisiä" pipoja jne. Laitan tähän nyt tiedon  Lähetyskirppiksestä, mitä kautta esim. meiltä menee avustuskuormia Viroon, kohtapuolin on taas lähdössä rekka sinnepäin. Olen itse ollut 2 vuotta työllistettynä tässä Lähetyskirppiksellä, ja nyt kun olen kotihoidontuella vielä vuoden, niin teen sitten vapaaehtoisena aina tarvittaessa vuoroja siellä. Ensvkolla oon Ke-Pe töissä klo 10-17. Kirppistuotosta osa menee Lähettiperheelle Kurkkioille. Hehän taas toimivat Bosnia-Herzegovinassa ja kuulumisiaan voi lukea tuosta nimen päältä klikkaamalla. Jos tahdotte lahjoittaa ylimääräisiä kutomisia näiden tempauksien aikana niin ilmoittakaa myös kohde, tahdotteko avun menevän Bosniaan vai Viroon. Bosnian tapauksessa hinnoittelemme lahjoitukset myyntiin ja apu menee sinne pankkisiirtona.

-esteri-

CA98ZAZF.gif

 

Jatkan tähän samaan pötköön Esterin kanssa! Eli olen itse aloittamassa omalla työpaikallani neulontapiiriä. Olen tänään viemässä ensimmäisiä lankoja ja välineitä sinne ja aloitamme ilmeisesti pienten lappujen virkkauksesta ja katsotaan, jos saatais niistä syntymään vaikka tilkkupeitto. Työpaikkani on siis yksityinen hoitokoti, jossa asukkaana vanhuksia ja mielenterveyskuntoutujia.

Mielelläni ottaisin vastaan vinkkejä helppotekoisista käsitöistä; malleja ja ideoita. Lisäksi, jos teille on kertynyt jämälankoja niin niitäkin voisin hyödyntää. Vien ensin nyt omia jämälankojani ja pyydän omistajaa hankkimaan tarvikkeita kuten puikkoja yms.

Tähän asti olemme vanhusten kanssa kutoneet jo kaulahuiveja. Mm. tuo meidän Miran jättiraita-langasta tehdyn pipon kaveriksi valmistui kaulahuivi niin, että neuloin sitä itse aina välillä ja välillä otin sen töihin mukaan, jolloin yksi asukkaistamme neuloi sitä ajankulukseen.

- Päivi -

ps. mulle voi laittaa myös meiliä osoitteeseen an_pa (at) luukku.com